logo
قالب آپتیمایز، با طراحی زیبا و منحصر به فرد، دارای طرح بندی متعدد، چندین سایت داشته باشید بدون خرید قالب های گوناگون!

بازاریابی موبایل

مدیریت هزینه

بهینه سازی

بانک ایمیل

تحلیل آنلاین

رضایت شما هدف ماست!
قالب فارسی سازی شده آپتیمایز با 11 طرح بندی مختلف و فروشگاه آنلاین، با ما همراه باشید.

88000427

info@p30template.com

میدان گلها - فتحی شقاقی - پلاک 141 - واحد 3 و 4

Top

تشکیل کمیته CRM

کمیته سی آر ام ( CRM )

گام سوم و بسیار مهم از مراحل هشت گانه ارائه شده توسط گروه مدیریت ارتباط با مشتریان رادمان ، در فرایند پیاده سازی استراتژی مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمان ها ، تشکیل کمیته CRM در سازمان می باشد

 

در تعاریف CRM ، مدیریت ارتباط با مشتریان یک فرایند تعریف می شود که از سه بخش و علم زیر تشکیل می شود :

۱- بخش و علم بازاریابی ( Marketing )

۲- بخش و علم فروش ( Sales )

۳- بخش و علم خدمات پس از فروش ( After Sales )

در واقع ما مدیریت ارتباط با مشتریان ( CRM ) را یک واحد نمی دانیم ، بلکه یک فرایند می دانیم که از مجموع سه علم بسیار مهم و استراتژیک در سازمان تشکیل می گردد .

قابل ذکر است که جهت موفقیت کامل در پیاده سازی مفهوم و استراتژی مدیریت ارتباط با مشتریان ( CRM )  در سازمان می بایست این سه علم در کنار هم و بصورت یکپارچه مورد استفاده قرار گیرد

 

پیشنهاد می کنیم قبل از تدوین استراتژی ، اهداف و برنامه های سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان ( CRM ) در سازمان این کمیته بصورت اولیه تشکیل گردد و با بررسی موارد مختلف و نقاط قوت و ضعف در هر کدام از بخش های ( بازاریابی ، فروش ، خدمات پس از فروش ) نسبت به ایجاد نقشه راهی برای مدیریت بهتر کانال های ارتباطی با مشتریان اقدام گردد.

 

کمیته CRM بصورت مستمر و حداقل ماهی یکبار می بایست در سازمان تشکیل گردد و گاها مدیران IT و مدیران مالی نیز حسب نیاز در این کمیته حضور دارند . این کمیته مسئول بررسی گزارشات شکست ها و موفقیت ها و انحرافات در برنامه ها می باشد و در خصوص برنامه های بازاریابی ، فروش و خدمات پس از فروش تصمیم گیری می نمایند.

بخش خدمات پس از فروش

حضور مدیر خدمات پس از فروش در کمیته اولیه CRM

ارائه برنامه های خدماتی به مشتریان ، گارانتی ، ارزیابی رضایت دوره ای و موردی ، رسیدگی به شکایات ، برنامه های آموزشی و پشتیبانی و تعمیرات و نگهداری

 

بخش فروش ( Sales)

حضور مدیر فروش در کمیته اولیه CRM

ارائه کامل برنامه های فروش ، اهداف فروش ، سهمیه بندی فروش ، رتبه بندی مشتریان ، برنامه های جذب ، حفظ و ارتقاء مشتریان

 

بخش بازاریابی ( Marketing )

حضور مدیر بازاریابی در کمیته اولیه CRM

ارائه نتایج تحقیقات و رصد بازار ، برنامه بازاریابی و تبلیغات ، برنامه های جذب ، حفظ و ارتقای مشتریان ، ارائه گزارشات موفقیت و شکست برنامه های سازمان در ارتباط با مشتریان

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.